سرمایه گذاری در بورس

سرمایه گذاری در بورس

مهرداد

به وبلاگ من خوش آمدید

موضوعات

خدمات انفورماتیک

شرکت مپنا

کنتور سازی

اخبار گوناگون بورسی


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرمایه گذاری در بورس و آدرس tehranbors.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پیوند ها

عنوان لینک

ماساژور و لوازم لاغری، ماساژور هوشمند،ماساژور دستی،ماساژور چشم

کیت اگزوز

زنون قوی

چراغ لیزری دوچرخه

مطالب اخير

سرمایه گذاری بلند مدت

رعایت اصول اولیه سرمایه گذاری

شرکت خدمات انفور ماتیک

پیش بینی مدیر عامل بورس تهران

صندوق ها

صندوق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری ساپیا

هفته آخر مجامع

نويسندگان

مهرداد

پیوند های روزانه

سازهای سنتی ایرانی

بورس به توان بی نهایت

همفکران

کیت اگزوز ریموت دار برقی

ارسال هوایی بار از چین

خرید از علی اکسپرس

الوقلیون

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com

امكانات جانبي

RSS 2.0

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 135
بازدید کل : 68595
تعداد مطالب : 58
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1


پیش بینی مدیر عامل بورس تهران

پيش‌بيني مديرعامل بورس:

فروشندگان سهام پشيمان مي‌شوند
 

دنياي اقتصاد – در حالي كه بازار سرمايه كشور در چهار روز كاري گذشته بيش از 5/4 درصد افت ميانگين قيمت سهام را تجربه كرده است، مديرعامل بورس تهران در اظهارنظري كاملا متفاوت با جو بازار، عرضه‌كنندگان اين روزهاي سهام را افراد پشيمان آينده خوانده است. قاليباف اصل معتقد است هيچ عامل مشخصي كه سودآوري شركت‌ها را تهديد كند، ايجاد نشده و معامله‌گران تحت‌تاثير اخبار پيراموني و جو رواني منفي به فروش سهام روي آورده‌اند. بالاترين مقام اجرايي بازار سرمايه پيش‌بيني كرده عدم‌تعادل فعلي از بورس تهران رخت بربندد و روزهاي پرسود تالار شيشه‌اي بار ديگر كام سرمايه‌گذاران صبور را شيرين كند.
 

پيش‌بيني مديرعامل بورس تهران
فروشندگان امروز پشيمان خواهند شد
گروه بورس- عليرضا باغاني: در پي سقوط بازدهي بورس تهران از آغاز سال به سطح 3/3 درصد در روز گذشته و افت 411 واحدي شاخص كه نزول دماسنج بورس به ارتفاع پست 24 هزار واحدي را در پي داشت، مديرعامل بورس تهران آخرين وضعيت بازار سهام را تشريح كرد.
دكتر حسن قاليباف‌اصل رخدادهاي چند روز گذشته در بورس تهران را ناشي از حاكم شدن شرايط منفي دانست و گفت: دليل منطقي براي اين جو رواني منفي وجود ندارد، چراكه اتفاق مهم و تاثيرگذاري كه بتوان اثر آن را دقيقا به روي سودآوري صنايع و شركت‌ها بررسي كرد روي نداده است. از سوي ديگر، متغيرهايي كه در عملكردهاي شش ماهه و حتي اين روزها بر سودآوري شركت‌ها موثر است، تماما داراي ماهيت مثبت هستند.
مقام اجرايي بازار در برابر اين سوال كه آيا تحريم‌هاي اخير را اتفاق مهم و تاثيرگذاري بر بورس مي‌داند، گفت: گرچه اخيرا تحريم‌هاي جديدي عليه ايران وضع شد، اما سوال من از معامله‌گران اين است كه آيا تاثير اين تحريم‌ها را بر روي شركت‌هاي بورسي و سودآوري آنها تحليل كرده‌اند و يا صرفا به دليل جو رواني تحريم اقدام به فروش سهام مي‌كنند؟ به طور قطع جواب اين سوال منفي است و تنها دليل اين اتفاقات جو رواني است، چراكه اساسا بازار تحليلي از اثرگذاري مستقيم اين رخداد بر شركت‌ها ندارد.
وي با بيان اينكه روحيه «دنباله‌رويي» در بازار حكمفرما شده است، گفت: در شرايطي كه سهام بسياري از شركت‌هاي پذيرفته در بورس به كف قيمتي و در برخي موارد به نرخ‌هاي كمتر از تصور رسيده است، متاسفانه فشار فروش گروهي روي نمادها، موجب شده كه عده زيادي هم دنباله‌رو يكديگر باشند، در شرايطي كه اين رفتار فاقد تحليل، مغاير روح بازار سرمايه و اصول فعاليت در بورس است.
وي در اين باره توضيح داد: هرچه قدر متغيرهاي پيراموني وضعيت هشداردهنده‌اي داشته باشند، سهام شركت‌ها در بورس به هر حال داراي ارزش ذاتي هستند كه به قوت خود باقي است اما متاسفانه رفتار عجولانه برخي معامله‌گران در جو فعلي سبب شده تا فروش هيجاني سهام بر ذائقه خريد غلبه كند.
قاليباف‌اصل با اشاره به متعادل بودن نسبي بازار در روزهاي گذشته گفت: طي چند روز گذشته هرچند شاخص بورس منفي بود، اما صف‌هاي فروش سنگيني در بازار وجود نداشت و معاملات روندي متعادل داشت. متاسفانه اين روزها عده‌اي به وضعيت نامناسب بازار دامن مي‌زنند و دائما مي‌گويند كه تحريم‌ها بورس را چنين و چنان مي‌كند و اين اخبار موجب شده تا روحيه منفي در معامله‌گران تشديد شود، اما تاكيد مي‌كنم كه قيمت اكثر شركت‌ها در بازار كنوني به كف رسيده و فروش سهام در نرخ‌هاي كنوني اصلا توجيه‌پذير نيست؛ قاليباف پيش‌بيني كرد با بازگشت تعادل به بازار، سهامداراني پشيمان خواهند بود كه سهام خود را اين روزها به قيمت‌هاي نازل و با زيان فراوان به فروش رسانده‌اند. بنابراين، توصيه من به سرمايه‌گذاران اين است كه مراقب دارايي‌هاي خود در بورس باشند زيرا در هنگام بازگشت بازار، سهام ديگربا اين قيمت‌ها در بورس قابل خريد نخواهد بود.
اين مقام مسوول در بازار سرمايه با توجه به تعديل مثبت‌هاي اخير در سودآوري شركت‌هاي بورسي گفت: در شرايطي كه بيشتر شركت‌هاي پذيرفته شده در بورس از نظر بنيادي وضعيت خوبي دارند و حتي در گزارشات 6 ماهه با پوشش‌هاي مناسب و تعديل مثبت ظاهر شدند، اما بازار با واكنشي به اين رخدادهاي مثبت نشان نداد و حكمفرمايي اين شرايط گوياي اين واقعيت است كه شركت‌ها به لحاظ بنيادي وضعيت خوبي دارند، ولي حساسيت سرمايه‌گذاران به اخبار مثبت اقتصادي كم شده است.
وي در برابر اين سوال كه چرا برگزاري جلسه حقوقي‌هاي بازار با وزير اقتصاد براي حمايت از بازار نتيجه‌اي در پي نداشت؟ گفت: در اين جلسه بر حمايت همه‌جانبه‌ از بازار تاكيد شد و البته حقوقي‌ها هم حمايت‌هايي در بازار داشتند، اما به نظر مي‌رسد در كنار حمايت‌هاي كنوني حقوقي‌ها بقيه معامله‌گران هم براي بازگشت تعادل به بازار بايد رفتار عجولانه را كنار بگذارند و براساس رفتارهاي منطقي و تحليل نسبت به فعاليت در بازار سهام اقدام كنند.
مديرعامل بورس تهران در برابر اين سوال كه چه تمهيداتي براي جلوگيري از نزول بيشتر بازار در نظر گرفته‌ايد؟ گفت: سازمان بورس و شركت بورس تمام تلاش خود را به كار بسته‌اند، تا بازار سرمايه مورد حمايت قرار گيرد كه از جمله اين اقدامات مي‌توان به ورود سازمان بورس به ماجراي سنگ‌آهني‌ها و برگزاري نشست با حقوقي‌ها براي حمايت از بازار اشاره كرد، ولي اين اقدامات هم حمايتي است و تنها بازيگران خود بازار هستند كه جهت مثبت يا منفي بورس را تعيين مي‌كنند و ما فقط در اين شرايط مي‌توانيم به معامله‌گران و جامعه سهامداري اعلام كنيم كه اشتباه نكنيد!
وي به رونق بازار فيوچرز سكه ظرف روزهاي گذشته اشاره كرد و هشدار داد: هرچند در بازار آتي، سكه تيرماه به نزديك 900 هزار تومان رسيده است و اين موضوع ورود سرمايه‌گذاران جديد به آن بازار را رقم زده است، ولي در شرايطي كه بازار آتي سكه تك‌محصولي است و ريسك‌هاي جدي بر آن مترتب است، از اين رو به همه فعالان به ويژه سرمايه‌گذاران غيرحرفه‌اي و جديد توصيه مي‌كنيم كه با آگاهي كافي وارد بازار سكه شوند، چون اين بازار شرايط خاص خود را دارد و ابزارهاي كنترلي آن براي جلوگيري از زيان سرمايه‌گذاران به نسبت بورس بسيار كمتر است.
قاليباف‌اصل وضعيت بنيادي بازار سرمايه را مناسب توصيف كرد و گفت: پيش‌بيني مي‌شود كه بازار سرمايه به روزهاي رونق خود بازگردد، درست مثل زماني كه سودهاي قابل توجه به سرمايه‌گذاران مي‌داد و آن وقت افرادي پشيمان مي‌شوند كه در بازار كنوني فروشنده بوده‌اند.
وي در برابر اين سوال كه آيا براي پيش‌بيني خود دليل قانع‌كننده‌اي هم دارد، گفت: بله، دليل من اين است هيچ اخبار منفي جدي از وضعيت سودآوري شركت‌هاي بورسي منتشر نشده و به گوش هم نمي‌رسد. من به عنوان مقام اجرايي بازار اگر اوضاع شركت‌ها مناسب نبود، وظيفه خود مي‌دانستم كه به طور شفاف اعلام كنم و ابائي هم از اين شفاف‌سازي و با صراحت سخن گفتن نداشتم، اما در شرايط كنوني از سرمايه‌گذاران مي‌خواهم كه باور كنند سهام ارزنده‌اي در بازار وجود دارد و ريسكي نگران‌كننده بر شركت‌هاي بورسي مترتب نيست و همه اتفاقات بد ناشي از جو رواني است و بس.
مقام اجرايي بورس تهران در پايان تمامي بازيگران بازار سرمايه را به آرامش و تامل در وضعيت اقتصادي شركت‌هاي بورسي دعوت كرد و از سهام داران حقيقي خواست تا متناسب با واقعيات موجود و به دور از هيجان زدگي تصميمات سرمايه گذاري خود را اتخاذ كنند.


 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:,

|